Klauskite
Jeigu turite klausimų, užpildykite žemiau esančią formą. Tačiau pirma rekomenduojame perskaityti D.U.K. – gal jau rasite atsakymą į savo klausimą.
Bendri klausimai
Kaip sistemose „Netrukdyk!” ir „Atsisakau” įgyvendinamos BDAR nuostatos?
Visi duomenys, kuriouos renkame, įvedami paties asmens ir juos įvesdamas jis išreiškia sutikimą, kad jo duomenys būtų tvarkomi tokiomis apimtimis ir tokiais tikslais, kokie numatyti sistemos aprašymuose ir privatumo politikoje. Kontaktinių duoemnų priklausomybė patikrinama grįžtamuoju ryšiu per pačią ryšio priemonę
Kur saugomi ar kas saugo duomenis?
Duomenų prieglobos paslaugomis naudojamės pagal sutartį su viena didžiausių duomenų prieglobos paslaugas Lietuvoje teikiančių įmonių, kuri pasižymi puikia reputacija ir turi tinkamus sertifikatus bei saugumo politiką
Kiek laiko tvarkomi duomenys?
Duomenų tvarkymo terminai ir sąlygos nurodyti privatumo politikos IV ir V skyriuje, žr.:https://netrukdyk.lt/privatumas
Kas valdo svetainę www.netrukdyk.lt?
Projektą „Nterukdyk!” ir svetainę www.netrukdyk.lt valdo visuomeninė organizacija Asmens privatumo gynimo ir duomenų apsaugos asociacija APGIDA
Kur kreiptis norint apskųsti spamintoją?
Yra dvi priežiūros institucijos, kurios prižiūri šią sritį reguliuojančių teisės aktų vykdymą. LR asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir LR elektroninių ryšių įstatymo 69 straipsnio nuostatų vykdymo priežiūrą atlieka Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, LR reklamos įstatymo laikymąsi prižiūri Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Nuorodas į šių institucijų svetaines rasite adresu https://netrukdyk.lt/informacija/institucijos
Apie „Netrukdyk!”
Pagal kokį įstatymą kontakto patalpinimas „Netrukdyk!” duomenų bazėje suteikia jam papildomą apsaugą?
Tiesiogiai tai numatančio teisės akto nėra, bet duomenų apsaugos įstatymuose yra daug „pilkųjų” zonų, daugeliu klausimų dar nėra suformuota teismų praktika, daug interpretacijos laisvės, kuria dažnai naudojasi verslininkai, balansuodami ant teisėtumo ribos. O įrašas „Netrukdyk!” bazėje nepalieka tos interpretacijos laisvės, jis kategoriškai užkerta kelią bet kokiems galimiems pasiteisinimams „negalėjome žinoti iš anksto” ir „mes tik pasiklausėme”.
Kodėl reklamuotojai turėtų tikrinti savo sąrašus su „Netrukdyk!” jeigu tai jiems nėra privaloma?
Pirmiausia, verslas yra suinteresuotas optimizuoti išlaidas, o skambinti ar rašyti ir kažką siūlyti tiems, kurie tikrai nieko nenupirks tiesiog nėra prasmės. Todėl įmonėms apsimoka iš anksto atmesti tokius kontaktus vien jau lėšų ir laiko taupymo sumetimais.
Kita vertus, yra įvairūs įstatymai, smarkiai apribojantys verslo laisvę tiesioginės rinkodaros srityje, todėl pasitikrinti ir gerbti valią tų, kurie aktyviai siekia apsaugoti savo privatumą – pats saugiausias ir protingiausias pasirinkimas kiekvienam verslininkui, kuris gerbia potencialius klientus ir nenori rizikuoti savo geru vardu, o tuo labiau užsitraukti teisinių sankcijų.
Jeigu „Netrukdyk!” duomenų baze naudojasi reklamuotojai, tai ar nebus taip, kad mano kontaktus gaus tie spameriai, kurie jų dar neturėjo ir vietoj to, kad gaučiau mažiau spamo, gausiu jo tik dar daugiau?
Užsiregistravau „Netrukdyk!”, kodėl vis tiek gaunu spamo elektroniniu paštu/telefonu?
Projekto „Netrukdyk!” viena pagrindinių poveikio priemonių – švietimas. Žinoma, visada bus nesąžiningų pardavėjų, kurie stengiasi apeiti įstatymus, siųsdami savo spamą iš užsienio ar iš neatsekamų el. pašto adresų, kuriuos nuolat keičia ir panašiai. Bet didžiajai daliai verslininkų užtenka vieno paaiškinimo ar perspėjimo, kad jie pakeistų savo metodus. Tačiau, kad galėtume perspėti, mes turėtume žinoti, ką reikia perspėti. Ir čia mes tikimės Jūsų bendradarbiavimo.
Kiekvieną tokį atvejį siųskite mums į spam@netrukdyk.lt.
- Elektroninį laišką tiesiog persiųskite šiuo adresu.
- Telefono skambutį pagal galimybes aprašykite: iš kokio numerio, jeigu prisistatė – kokia įmonė, ką siūlė, ar bandė tęsti pokalbį po to, kai pasakėte, kad nepageidaujate jų išklausyti.
Mes susisieksime su jūsų trukdytojais, išaiškinsime jiems įstatymų reikalavimus ir atkreipsime dėmesį, kad bazėje registruotų kontaktų savininkai yra aktyviai išreiškę valią negauti nepageidaujamos reklamos.
Toks pokalbis dažniausiai suveikia greičiau ir efektyviau, nei skundai priežiūros institucijoms, kurių skundų nagrinėjimo procesas gali užsitęsti mėnesius.
Kaip pasitikrinti, ar mano kontaktas jau registruotas?
Kad pasitikrintumėte, ar kontaktas registruotas, įrašykite jį registravimo laukelyje ir paspauskite „Siųsti”. Mes atsiųsime jums pranešimą, ar toks kontaktas jau yra. Kartu paprastumo dėlei atsiųsime ir kodą išregistravimui (įregistravimui, jeigu kontakto dar nėra). Jeigu pageidausite kontaktą išregistruoti (ar įregistruoti, jei jo nebuvo), tereiks gautą kodą suvesti atitinkamame langelyje. Jeigu kontakto būklės keisti nenorite, tiesiog gautą kodą ignoruokite ir nedarykite nieko.
Kaip galiu išregistruoti kontaktą iš duomenų bazės?
Kontakto išregistravimo procedūra lygiai tokia pati, kaip ir įregistravimo.
Kodėl negaliu laidinio telefono užregistruoti internetu, o turiu skambinti?
Kontakto registravimui mums reikalingas patvirtinimas, kad tikrai esate to telefono numerio vartotojas. Jeigu telefonas mobilus, mes atsiunčiame SMS žinutę. Tačiau į laidinį telefoną to padaryti negalime, todėl patvirtinimą turime atlikti gyvai skambučio metu.
Ar galiu užregistruoti savo vaiko telegono numerį „Netrukdyk!”?
Bazėje galima užregistruoti telefono numerį tik iš to paties telefono, kurį registruojate, nes į jį mes atsiunčiame patvirtinimo kodą. Kol vaikas nepilnametis, juridiškai už jo veiksmus atsako tėvai, todėl galite ir patys įvesti vaikų numerius, tik turėsite pasiskolinti jų telefonus. O geriausia - pasikalbėkite su vaikais apie privatumo svarbą ir padėkite jiems patiems užregistruoti savo telefoną bazėje.
Ar bazėje „Netrukdyk!” galima užregistruoti įmonės telefoną ar elektroninį paštą?
Taip, nėra jokio skirtumo, kam priklauso telefono numeris ar elektroninis paštas. Jeigu norite, kad jūsų netrukdytų per kažkuriuos kontaktus, registruokite juos. Neretai tas pats numeris ar adresas tarnauja vienais atvejais kaip įmonės, kitais kaip asmeninis, todėl būna net sunku atskirti, todėl mes ir nedarome skirtumo.
Tačiau įmonėms dažnai patartina pasilikti kažkokius „atvirus” kontaktus, kuriais galėtų susisiekti potencialūs tiekėjai, nes tiesioginiai pardavimai verslas verslui jau daug dešimtmečių yra vienas esminių ekonomikos variklių ir tai yra ir liks pagrindinis kanalas gauti informaciją apie naujienas rinkoje bei geresnius pasiūlymus iš konkuruojančių tiekėjų. Todėl reiktų gerai įvertinti privalumus bei trūkumus prieš visiškai atkertant komunikacijos iš išorės galimybę. Projektas "Netrukdyk!" suteikia jums puikią galimybe kontroliuoti, kaip su jumis turėtų susisiekti pardavėjai ir nukreipti juos konkrečiu adresu, paliekant tam konkrečius kontaktus, o kitus įmonės kontaktus apsaugant per „Netrukdyk!”
Apie „Atsisakau”
Kaip „Atsisakau” padės man atsisakyti?
Kokiu atveju galiu užpildyti „Atsisakau” formą?
„Atsisakau” formą pildykite tuomet, kai norite atsiimti savo duotą sutikimą tiekėjui ar kitam informacijos siuntėjui priimti reklaminę informacija ir pasiūlymus, bet to nepavyksta padaryti siuntėjo nuropdytomis priemonėmis, arba jeigu siuntėjas aiškiai nenurodo, kaip atsisakyti tiesiogiai. Galite pildyti Atsisakau formą ir tuomet, kai nerturite jokios galiojančios sutarties su tuo siuntėju ar net neatsimenate, jog iš viso būtumėte davę jam kokį nors sutikimą. Tačiau siūlome pirmiausia pabandyti atsisakyti siunčiamos informacijos tiesiogiai, jeigu siuntėjas nurodo, kaip tai padaryti. Jeigu tai nesuveiks - užpildykite „Atsisakau” formą, ir su siuntėju pasikalbėsime mes
Nepamenu, kada jiems siunčiau atsisakymą, ar galiu užpildyti jūsų formą?
Taip, galite užpildyti formą, pagal BDAR asmens laisvė nutraukti savo sprendimą yra absoliuti (t. y. galite tai atlikti bet kada). Tačiau taip pat galite pabandyti dar kartą atsisakyti tiesiogiai. Jeigu šį kartą suveiks - tikslas bus pasiektas efektyviausiu būdu. Jeigu ne - žinosime datą, kada tikrai bandėte atsisakyti ir žinosime, kad tiekėjo nurodytos priemonės tikrai neveikia.
Ar tai, kad atsisakysiu reklamos, nepaveiks mano sutarties su tiekėju?
Ne, paslaugų tiekėjas pagal įstatymus neturi teisės paslaugų teikimo padaryti priklausomo nuo jūsų sutikimo leisti jam tvarkyti jūsų asmens duomenis, nebent jie yra būtini paslaugos suteikimui, o jūs turite teisę pasirinkti, kokiais tikslais leisti tvarkyti savo duomenis įmonei ir kokiais ne. Tai, kad jūs atsiimate sutikimą tvarkyti duomenis reklamos ir rinkodaros tikslais niekaip neturi paveikti kitų paslaugų teikimo.
Kodėl negaliu užpildyti formos kelioms įmonėms iš karto?
Jūsų santykis su kiekviena įmone yra individualus, yra skirtingos aplinkybės ar davėte jiems sutikimą, kada ir kokiu būdu, kada ir kaip bandėte atsisakyti, ar esate jų klientas ir t.t.. Todėl kiekvienas atvejis registruojamas atskirai ir su kiekvienu jūsų „trukdytoju” susidariusią situaciją bandome spręėsti individualiai
Kodėl reikia atskirai patvirtinti telefoną ir el. paštą, kodėl procesas negalėtų būti paprastesnis?
Mes kaip tik stengiamės supaprastinti atsisakymo procesą, prašydami tiesiog patvirtinti kontaktus, kuriais nepageidaujama gauti reklamos, o ne patvirtinti paties vartotojo tapatybę – skundžiant įmonės veiksmus valstybinėms priežiūros institucijoms prireiks pateikti asmens dokumentą ar patvirtinti užpildytus dokumentus elektroniniu parašu, pateikti įrodymus ir t.t. „Atsisakau” formoje užtenka patvirtinti, kad jūs tikrai esate naudoyojas tų elektroninio ryšio priemonių, kuriomis nebenorite gauti reklaminės informacijos ir pasiūlymų.
Man siuntinėja laiškus/skambinėja iš užsienio. Ar galiu užpildyti „Atsisakau” formą?
„Atsiusakau” yra automatinė sistema skirta padėti jums sureguliuoti santykius su Lietuvos verslo subjektais. Kai trukdytojas rašo ar skambina ne iš Lietuvos, žymiai sunkiau nustatyti realų siuntėją ar skambintoją, o ir galimos poveikio priemonės jam labai priklauso nuo jo šalies ir verslo sąžiningumo. Kiekvien tokį atvejį teks nagrinėti atskirai. Todėl apie trukdytojus iš užsienio prašome pranešti mums tiesiogiai el. paštu info@netrukdyk.lt ir mes ieškosime būdų, kaip jūsų trukdytojams pasakyti, kad duotų jums ramybę
Užpildžiau „Atsisakau“ formą, bet vis tiek jie man vėl paskambino (atsiuntė elektroninį laišką, SMS). Kaip elgtis?
Jeigu įmonė piktybiškai nenorės laikytis įstatymų ir nereaguos nei į jūsų asmeninius veiksmus siekiant atšaukti jiems duotą sutikimą tvarkyti duomenis, nei į mūsų tarpininkavimo pastangas, teks rašyti skundą valstybinėms priežiūros institucijoms. Tokiu atveju kviečiame parašyti ar paskambinti mums (mūsų kontaktus rasite čia https://netrukdyk.lt/kontaktai) ir priklausomai nuo aplinkybių mes padėsime jums pasirinkti ir atlikti tolimesnius teisinius žingsnius
Sąraše nerandu įmonės, kuri siuntinėja man laiškus. Ką daryti?
Jeigu savo „trukdytojo” nerandate tiekėjų sąraše, suveskite apie jį tiek informacijos, kiek tik galite. Svarbiausia nurodykite pavadinimą, kuriuo prisistato (jeigu nepamini pavadinimo - produktą, kuriį siųlo), elektroninio pašto adresus ir/ar telefono numerius, iš kurių skambina ar siunčia nepageidaujama informacija. Mes pasistengsime nustatyti konkrečią įmonę, kuri jus trukdo. Jeigu reikės papildomos informacijos, mes su jumis susisieksime.
Kokios numatomos baudos jeigu įmonė nereaguoja į sutikimo priimti reklamą atšaukimą ir toliau ją siunčia?
Yra keli įstatymai, reguliuojantus šią sritį – LR asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (į kurį perkeltos BDAR nuostatos), LR elektroninių ryšių įstatymas bei LR reklamos įstatymas. Kiekvienas jų numato baudas už reklamos ir tiesioginės rinkodaros siuntimą elektronminiu paštu ar telefonu be išankstinio sutikimo. Didžiausias baudas – iki 4 proc nuo metinės apyvartos – numato LR asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas, kuris teikia apsaugą fizinių asmenų duomenims. Didžiausia mums žinoma bauda skirta pagal Elektroninių ryšių įstatymą - 3000 EUR.